
Postava sa vozačima sa pet zvjezdica u isto tako kvalitetnim mašinama borila se u “drag” trci kako bi se saznalo koja je od tih zvjerki najbrža na pravcu.
Kada bi ste izazvali bolid Formule 1, MotoGP motocikla, reli-kros automobil, WRC automobil i Ford E-Tranzit supervan u trci dokaza brzine, šta mislite, ko bi pobijedio?
ŠTA JE “DRAG” TRKA?
Red Bul ekipa sprovela je ovu zamisao u djelo i došla do iznenađujućih rezultata, ali za početak da objasnimo šta je to “drag” trka.
“Drag” trka je takmičenje brzine, na stazi ili drag stazi koja počinje iz mirnog start, a vozila koja se takmiče nalaze se na unaprijed određenoj udaljenosti.
Ovu vrstu trke nije lako definisati, ali u ovom slučaju to možemo na konkretnom primjeru.
Pet izvanrednih vozača svoje kategorije postavljeno je na startu (u ovom slučaju njih pet), na određenoj udaljenosti, a kada se začuje zvuk za start oni se takmiče u tome ko će najprije postići brzinu koja će mu biti dovoljna da prvi prođe kroz cilj, koji je za ovu trku bio postavljen na 400 metara.
BOLID FORMULE 1, MOTOGP MOTOR ILI RELI AUTOMOBIL?
Red Bulov bolid koji je učestvovao u ovoj trci je zapravo onaj koji su 2012. godine vozili Sebastijan Fetel i Mark Veber. Težak je 640 kilograma i ima 850 konjskih snaga.
Dani Pedrosa vozio je motor RC16 KTM Red Bul ekipe, kog su 2017. godine vozili Bred Binder i Migel Oliveira. U njemu je podrazumijevani motor od hiljadu kubika koji je standardan za kraljevsku kategoriju. Motor ima 270 konjskih snaga, a težak je 160 kilograma.
WRX šampion vozio je Pežo 208 RX1 modifikovanu verziju koja ima 680 konjskih snaga, a brzinu od 100 kilometara na čas postiže za 1,8 sekund.

M-Sport Ford Puma Hibrid Reli 1 je automobil koji je pobijedio u sedam etapa WRC trka. Težak je 1260 kilograma, a ima 550 konjskih snaga.
Na samom kraju startne linije našla se možda i najzanimljivija mašina od svih prisutnih – Ford e-Transit SuperVan 4.2 koji je ovog ljeta učestvovao u brdskoj trci u Gudvudu. Snaga mu se mjeri u čak 2000 konjskih snaga, a težina mu je 1680 kilograma.
INTERESANTAN SPOJ VOZAČA KOJI SU ODMJERILI SNAGE
Liam Loson debitant je u šampionatu Formule 1. On je kao zamjenski vozač Alfa Tauri Red Bulove ekipe prije samo dvije trke debitovao po prvi put u šampionatu, kada je došao na mjesto povrijeđenog Danijela Rikarda. Novozelanđanin je rođen 2002. godine, pa mu je ova kratka trka u bolidu šampiona od izuzetnog značaja.
Dani Pedrosa španski je bivši trkač u MotoGP šampionatu, no to ne znači da je zauvijek izašao iz svijeta motora. On je trenutno testni vozač KTM Red Bul ekipe u kraljevskoj kategoriji. On je u toku svoje karijere započeo 219 trka, a za to vrijeme upisao je 31 pobjedu.
Timi Hansen šampion je FIA Svjetskog reli-kros šampionata 2019. godine. Ovaj Šveđanin rođen je 1992. godine, a u WRX šampionatu do sada je imao 101 start uz 31 pobjedu.
Adrien Formauk WRC je trkač koji je po nacionalnosti Francuz. Imao je 42 starta u tom šampionatu, a samo tri pobjede.
Roman Dumas svjetski je šampion “Endurance” šampionata iz 2016. godine. Francuz je pobjednik Le Mansa 2010. i 2016. godine. U WEC šampionatu startovao je na 48 trka, a pobijedio je u njih pet.
Mat Džons vozač planinskog bicikla koji je tri puta osvojio “Farm Jam” Novog Zelanda. Sa njim u automobilu bio je Mat Vatson, Jutjuber koji vodi najveći kanal o automobilima.
KO JE NA KRAJU BIO POBJEDNIK?
Na kratkoj udaljenosti niko nije mogao parirati moćnom Daniju Pedrosi i njegovom KTM-u u Red Bulovoj eksperimentalnoj trci. Vozile su se tri trke, a Pedrosa ni u jednoj nije dozvolio protivnicima da mu se približe.
Njega je u prve dvije trke pratio Lijam Loson u RB8 bolidu, ali ga je u posljednjoj iznenadio supervan Ford koji je za 0,1 sekundu pobijedio u poslednjoj trci.
“U početku je bilo baš nezgodno ne koristiti previše snage kako bih dobio najbolju vuču, ali uspio sam.” rekao je Dani Pedrosa na kraju ovog specifičnog okršaja brzih mašina za Red Bul kanal.
Ne znam kako ovo neko voli.
Bas interesantno takmicenje.