RED BUL TIM U FORMULI 1: Ferstapen nastavlja istorijsku borbu, Perez sjenka mladog Holanđanina

Red Bul tim u šampionatu Formule 1 jedan je od najmlađih zbog toga što je u takmičenje stigao tek 2005. godine, ali od tada do danas napravio je sjajne rezultate.

Registrujte se uz promo kod SPORT, preuzmite bonus i kladite se na najbolju sportsku ponudu klikom OVDJE.

ZLATNO DOBA SA RENOOM, A ONDA I SA HONDOM

Austrijski tim je na početku svog angažmana u Formuli 1 koristio Kosvort, ali i Ferarijeve motore (pošto svoje ne proizvodi), a nakon i ne tako dobrih rezultata.

Jedini dobar rezultat napravio je Dejvid Kultard u drugoj sezoni kada je u Monaku stigao do prvog podijuma, ali nisu “zaradili” više bodova nego u svojoj debitantskoj sezoni.

Nakon dvije neuspješne sezone odlučili su da se okrenu Renoovim motorima, a u tim je 2009. godine stigao Sebastijan Veter, prvi svjetski šampion za Red Bul.

Vetel je četiri uzastopne godine bio šampion u austijskoj ekipi, a onda ih je nakon druge pozicije 2014. godine napustio kako bi do titule pokušao da dođe, ali sa Ferarijem.

Nakon njegovog odlaska Danijel Rikardo je dobio novog timskog kolegu – Danila Kvijata, koji je čak i nadmašio Australijanca u konačnom obračunu, ali su uspjeli da se domognu samo tri podijuma i četvrtog mjesta u šampionatu konstruktora, što im je bio najgori rezultat od 2008. godine.

Šef tima Kristijan Horner za narednu godinu imao je novu ideju, da u ekipu dovede mladu nadu Maksa Ferstapena.

Rikardo i Ferstapen su uprskos odličnim vožnjama Ferarijevih i Mercedesovih vozača narednih godina pokazivali koliki potencijal imaju kao vozači, ali i koliki potencijal ima Red Bul.

Hondini motori perfektno su radili 2019. godine, Rikardo je slavio u Kini i Monaku, a Ferstapen u Austriji i Meksiku, ali su u generalnom plasmanu ponovo bili daleko od konkurencije.

Holandski vozač dobijao je nove timske kolege od kada je Rikardo prešao u Meklaren, blistao je 2020. godine, a onda je naredne vodio žestuku borbu sa sedmostrukim svjetskim šampionom Luisom Hamiltonom, kada je na posljednjoj trci u Abu Dabiju stigao do prve od tri šampionske titule.

Od tada je Red Bul nepobjediv. Godine 2023. pobijedili su na 22 od 23 trka tokom sezone, pošto im je jednu uzeo Karlos Sainc u Ferariju.

TROSTRUKI ŠAMPION MAKS FERSTAPEN I SERHIO PEREZ

Maks Ferstapen postao je najmlađi učesnik šampionata Formule 1 kada je sa samo 17 godina stigao u Toro Roso.

Brzo je njegov kvalitet prepoznao Kristijan Horner, pozvao ga je u Red Bul, a onda mu i napravio bolid vrijedan borbe za titulu šampiona.

On je postao i najmlaži osvajač trke kada je sa 18 godina i 228 dana bio najbrži u Barseloni 2016. godine.

Vozač koji ne zna za granice, konstantno testira granice svog bolida i ima potpuno povjerenje svoje ekipe, na fascinantan način postao je šampion svijeta 2021. godine kada je u neizvjesnoj završnici u Abu Dabiju porazio sedmostrukog svjetskog šampiona Luisa Hamiltona.

Naredne godine je dokazao zašto je postao šampion odbranivši titulu, prije espske sezone 2023. godine kada je osvojio 19 od 23 trke koje su se vozile.

Pošto je svjetski šampion postao sa samo 24 godine, očekuje se da njegovo zlatno doba u kom će da dominira tek slijedi, ukoliko Red Bul nastavi da pravi bolid kakav mu je potreban – brz i agresivan.

Sehija Pereza u Red Bulu nije na najboljem glasu, čak se i spekuliše da će nakon isteka ugovora ove godine napustiti ekipu.

Nisu njegovi rezultati toliko loši, ali je samo u sjenci svog prilično mlađeg timskog kolege koji je već tri puta svjetski šampion.

Ima čak 35 podijuma u svojoj dosadašnjoj karijeri, a prošle godine je uspio da upiše samo dvije pobjede, svakako u tom trenutku dovoljno da Red Bul bude najbolji konstruktor.

RED BULOVA RB20 ZVERKA

Da Red Bul pravi najbolje bolide posljednjih godina ne treba ni da se spekuliše. Gotovo svi timovi na gridu prate njihov rad i koriste njihove ideje kako bi popravili svoje performanse.

Da je tako uvjeravaju i tri uzastopne titule Maksa Ferstapena…

Svi su sa nestrpljenjem očekivali predstavljanje novog bolida, a oni su neočekivano napravili radikalno ažuriranje najuspješnijeg bolida.
konačno bio izložen odsjaju rivala i objektivima fotografa.

Tajne njihove karoserije bile su velika tajna sve dok se bolid nije našao pred objektivima fotografa, ali i pored njihovih rivala.

Kako se spolja čini, Horner i ekipa ove godine napravili su potpuno drugačiju aerodinamičku filozofiju, ali im napredak u tehnologiji pomaže da budu manji, ali da imaju isti kapacitet odbijanja toplote.

Ono što je bila najveća tajna, to su takozvane “uši” iza glave vozača koje su sve do izlaska bolida na stazu u Bahreinu bile sakrivene, a one služe kao neka vrsta hladnjaka.

Red Bul se ove sezone fokusirao da izgledom liči na prošlogodišnji Mercedes, samo sa mnogo boljom tehnologijom, što je očigledno bio pravi potez pošto je Maks Ferstapen već dominantan u odnosu na druge vozače.

2 Komentara

    Krece ponovo formula!

    Odgovori

    Ovo je prvi put posle dugo godina da ja imam vise favorita

    Odgovori

Postavi odgovor